fredag 19 februari 2010

paus

Som ni märkt så har jag tagit en lång paus i bloggandet. Det har inte varit planerat utan bara blivit så. Bloggande måste kännas roligt och inte tvingande. Jag har inte känt för att skriva något och därför har så heller inte skett. Konstigare är det inte. Ändå har det hänt en hel del under pausen. Min politiska pensionärstillvaro har fått dras tillbaka eftersom jag bestämde mig för att ställa mig till förfogande för Miljöpartiet Jämtlands riksdagslista ännu en gång. Medlemsomröstningen resulterade att jag ännu en gång hamnade i topp. Jag kan försäkra att det skedde utan att jag vare sig värvat några nya medlemmar eller på annat sätt försökt påverka våra medlemmar. Nu hamnade jag som toppkandidat tillsammans med Karin Thomasson och det innebär att vi båda ger järnet tillsammans i valrörelsen ännu en gång. Till skillnad från Karin som är politiskt engagerad upp över öronen så har jag haft det väldigt fridfullt i vinter vad det gäller den fronten. Media har hört av sig några gånger av sig själva utan att jag behövt skriva några pressmeddelanden vilket resulterat i några inslag. Tydligen har det varit effektivt för väldigt många har uppmärksammat att jag är tillbaka på den politiska arenan igen.
Det skall bli riktigt kul. Ett avbrott till det dagliga arbetet med renarna. Jag ser fram mot att bosätta mig i valstugan på messmörtorget i augusti-september. Innan dess så är Expo-Norrveckan den första större valsatsningen. Jag hoppas bara att det inte kolliderar med kalvmärkningen. I så fall får jag svårt att välja.
Men just nu är det renarna och den dagliga bevakningen av dem som gäller. Vi är bara två vinteraktiva renskötare i min vintergrupp så det blir skogen som får gälla de flesta dagarna. Vi har fantastiskt bra bete så det känns bra bara inte rovdjuren (lo och järv) ställer till för mycket problem så blir det en bra vinter.
Jag återkommer, och nu skall det inte dröja flera månader igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men så roligt ! Jag har kollat med jämna mellanrum om du skulle fortsätta. "Reportagen" med minst sagt ironiska inslag från sametinget saknades redan efter första sammandragningen utan Olof T närvarande. Kanon med renarna å betet å förhoppningsvis klent med rovdjur. Skulle inte vilja vara i renskogen med "direktkontakt" ytan på snön o lingonriset. Står fast vid löftet att finns chansen att en renskötare tar sig in i RD så skall t o m jag rösta miljöpartistiskt. Bara en röst men många droppar ... Ha det /Sanbej

Emma Grön sa...

Kul att du bloggar igen, och kul med riksdagslistan!