onsdag 10 juni 2009

Dålig bloggare




Jag har varit en dålig bloggare den senaste tiden. Jag tror att det har att göra med ljuset. Dagarna blir längre och längre och längtan till datorn mindre och mindre. Ändå så går det ju så snabbt att skriva några rader. Jag ska försöka bättra mig. Ett problem är dock att jag försöker att hitta ett tema varje gång att göra ett seriöst inlägg på. Och ju seriösare det ska vara desto svårare att komma igång. Så nu får jag nog sänka ambitionsnivån en smula om det ska bli något.




Sedan senaste inlägget så har jag haft fullt upp med att flytta renarna till kalvningslandet, köra hem och klyva veden, läsa en massa bra böcker, isfiska, vara ute med föreningen Sökarna, putsa på HD:n och göra några längre turer med den, förbereda bokningen av småviltsjakten, avsluta mitt Sametingsengagemang, vara föredragshållare på SSC:s internationella kurs och lite annat smått och gott. Vart och ett av ovanstående hade gått att skriva något om men så har det inte blivit.
Sametingsvalet gick bra för oss (Min Geaidnu), vi behöll våra tre mandat.
EU-valet gick riktigt bra för oss (Miljöpartiet), vi ökade till två mandat. För SD gick det inte bra, de kom inte in. I Jämtland hade de ett mycket dåligt stöd förutom i Härjedalen (förvånad?)
Nästa års riksdagsval kommer att gå mycket bra för oss är jag säker på. Hoppas bara att våra kompisar i (s) och (v) rycker upp sig så att även de gör ett bra val.
Nästa vecka åker jag till Chile på inbjudan av SSC (Svensk skogscertifiering) och Mapuches. Det skall bli mycket intressant, Jag har bara varit där en gång tidigare och då bara några dagar. Nu blir det nästan tio dagar.
Jag återkommer med berättelse därifrån senare.

Frys inte för mycket därute i landet, sommaren kommer nog.....

Inga kommentarer: