måndag 3 augusti 2009

Spetsbergen



Det är svårt på sommaren med att hinna blogga. Jag känner att jag ligger långt efter. Men och andra sidan, vem har tid att läsa blogginlägg på sommaren?
Jag har varit en på en tur till Spetsbergen. Har aldrig varit där förut. Antagligen för att det inte varit några skogskonferenser förlagda dit..
Det verkar som om denna sommar blir tillägnad kalla platser för min del. Så var det ju även med kalvmärkningen. Innan jag for till Longyearbyn hann jag även med EU-ministermötena i Åre där jag tjänstgjorde som åskådningsfigur för förbirusande ministrar.

Den som vill veta mer om Svalbard (Spetsbergen) kan titta på mina bilder på: http://picasaweb.google.se/Olof.T.Johansson/Svalbard#
Bilden i mitten: Longyearbyn på Svalbard.
Bilden till höger: EU:s miljökommisionär på Kafé-träff i Åre
Bilderna längst upp: Sametingets och SSR:s informationskåta samt Tjirri som tjänstgörande utställningsobjekt.

1 kommentar:

Emma Grön sa...

Fantastiska bilder i ditt webbalbum - särskilt naturbilderna (gillar räven bäst). Det liknar naturen på Ísland väldigt mycket då det inte finns några träd och det är som du säger svårare att bedöma avstånd. Förbudsskyltarna på bankdörrarna finns förresten även i Tjeckien av någon underlig anledning. Att bära vapen på Svalbard känns naturligt pga isbjörnarna, men i Prag?...