lördag 14 mars 2009

Virus

Min bästa vän åkte på ett virus för några dagar sedan. Trots att min vän var fullt vaccinerad. Helt hopplöst, helt utslagen. Jag konsulterade experthjälp, men det var inte mycket till hjälp. Efter några dagar så hade läkarvetenskapen hunnit ikapp och hjälp fanns att få (trodde jag). Det konstaterades att min vän drabbats av virus av typen MH690. Det var inte dödligt, men jäkligt irriterande eftersom det blommade upp oönskade grejer hela tiden. Jag gav medicinen som rekommenderades, med påföljd att vännen nästan dog. Helt utslagen. Fullständigt okontaktbar. Svarade inte på tilltal. Ingen huskur verkade hjälpa. Bara att fara till sjukhus med min vän alltså. Men det är långt dit och jag har inte haft riktigt tid med det, så min vän har fått ligga i koma i flera dagar.
På måndag ska jag emellertid fara dit med vännen.
Får se hur länge vännen blir inlagd. Ingen sjukförsäkring gäller så det lär säkert bli dyrt också.
Under tiden har jag fått ta kontakt med en annan gammal vän som uppdaterats på alla sätt och vis. Vilken tur att jag hade kvar åtminstone den vännen när nu den nya är på väg att ge upp livsanden. För att inte den också ska åka på samma virus så har jag proppat den full med gratis medicin, vilket jag hoppas ska räcka.
Tänk vad beroende man blivit av sina vänner på gamla dar.....

Inga kommentarer: