måndag 5 juli 2010

Äntligen!



Jag har bredband i Glen! Reklamen om glesbygdsinternet via 450Mhz-frekvensen har inte ljugit. Det fungerar. Jag undrar bara varför jag varit så skeptisk tidigare och inte trott på det. Dessutom är det bara hälften så dyrt som det mobila internet med 2G-uppkoppling jag tidigare haft hos telia.
Medan jag varit på Expo Norr så har det blivit sommar i fjället. Nu är det äntligen grönt och myggorna har återkommit.
Mina grannars ungar har växt på sig och är härligt gråduniga och gluppska. Fem stycken är de. Nu har bägge föräldrarna fullt upp med att leta sorkar åt dem. Ska försöka få en bild på dem i kväll när solen ligger på från rätt håll (som ni ser så lyckades det. fotade genom tubkikaren). Nu har jag ju bredband så jag kan ladda upp bilder utan att det behöver ta timmar....

Inga kommentarer: