fredag 27 augusti 2010

Så har vi då varit i valstugan på stortorget en vecka. Det har varit intensivt med att få allt på plats så jag har inte hunnit med att blogga alls. Här kommer lite bilder frå torget. Nu är allt på plats. Jag håller öppet mellan 08.00 och 19.00 vardagar 10.00-18.00 lördagar samt stängt på söndagar. Det är lugnt och skönt på morgonen att sitta och läsa tidningen över en kopp kaffe och ett färskt wienerbröd. Till min hjälp i valarbetet har jag
Tjirri min Lappska Val(l)hund

Vi har lånat en el-cykel för att visa på hur tekniken utveckas med batteridrift och där el-cyklar kan vara ett alternativ till bilen här i det backiga Östersund-Frösön.Här testar en av våra volontärer effekten på hjälpmotorn.
"Häftigt!" var hans kommentar.


En dag sken solen och det var varmt så att vi kunde ha verksamheten utanför stugan. Annars är det väldigt skönt med den öppna fönsterlösningen så att vi kan vara inne i värmen när västanvinden och regnet ligger på.
Vår volontär hjälper till med att putsa alla fönstren inför premiären.



Valstugorna livar upp det annars ganska ödsliga torget.

"Anda sidan" öppnar sällan före kl. 11 och stänger långt före oss. Gissa vilket parti som hör till vilken stuga.? Svar kommer i en senare blogg när jag ska visa foton av dem i öppnat skick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fuling ! Men å andra sidan kan Du nu inte hota med att visa "machomannen" som elcyklare å fönsterputsare om inte han aktivt bidrar till en riksdagsplats -:)Nåväl får väl sätta på mig norrskogskepsen å komma ner å prata lite politik å i vilket fall Lycka till Mvh/Volontären